Η ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, ως γνωστικού εργαλείου, στη διδασκαλία γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών γραπτού λόγου σ...

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη στηρίχθηκε στα γνωστικά και κοινωνιο-γνωστικά μοντέλα κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγο που επισημαίνουν από τη μια μεριά, τον ενεργό και δυναμικό ρόλο του μαθητή στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης του, μέσα από την επιτυχή ενορχήστρωση γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων και από την άλλη μεριά, υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα του κατάλληλου πλαισίου στην προαγωγή και ενθάρρυνση των παραπάνω διεργασιών. Παράλληλα, αξιοποιήθηκαν τα ερευνητικά πορίσματα που αναδεικνύουν το διαμεσολαβητικό ρόλο της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική πρακτική διευρύνει το ρόλο του εκπαιδευτικού, από μεταλαμπαδευτή της γνώσης σε διαμεσολαβητή στην κατάκτηση αυτής και ενθαρρύνει τον ενεργητικό ρόλο του μαθητή στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης του. Στο πλαίσιο της παρούσα μελέτης κατασκευάστηκε το εκπαιδευτικό λογισμικό «Δάφνη» με στόχο την ενσωμάτωσή του, ως γνωστικού εργαλείου, στη σαφή διδασκαλία γνωστικών και μεταγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study is based on cognitive and sociocognitive models of reading comprehension and writing production which highlight the dynamic role of students in knowledge construction, through the employment of cognitive and metacognitive skills. On the other hand the previously mentioned models facilitate students’ dynamic role in knowledge construction. The study was based on research that highlights the supportive role of technology during the writing process. The integration of technology in educational practice broadens the role of the educator from knowledge-transmitter to knowledge constructor and enhances the dynamic role of the student as a knowledge constructor. The education software “Dafni” was created for the purpose of this study and integrated as a cognitive tool for the purpose of cognitive and metacognitive strategy enhancement to students with or without writing difficulties. More specifically, the purpose of this study was to examine the effectiveness of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26981
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26981
ND
26981
Εναλλακτικός τίτλος
The integration of computer as cognitive tool in strategy instruction of primary school students with or without writing difficulties
Συγγραφέας
Ράλλη, Μαρία (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Βάμβουκας Μιχάλης
Παντελιάδου Σουζάνα
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Βασιλάκη Ελένη
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Παπαδοπούλου Μαρια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σαφής διδασκαλία στρατηγικών; Γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές; Δυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου; Υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο; Πολυμεσικά περιβάλλοντα μάθησης; Διαδικαστικές διευκολύνσεις; Γνωστική μαθητεία; Μοντέλο αυτορυθμιζόμενης ανάπτυξης στρατηγικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xv, 426 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)