Η ουσία της φόρμας και της αφηγηματικής δομής στον μοντερνιστικό κινηματογράφο της Nouvelle Vague της δεκαετίας του '60: το σινεμά παίζει με τον εαυτό του

Περίληψη

Η διδακτορική μου διατριβή με τίτλο «Η ουσία της φόρμας και της αφηγηματικής δομής στον μοντερνιστικό κινηματογράφο της Nouvelle Vague της δεκαετίας του ’60: To σινεμά παίζει με τον εαυτό του», αποτελεί μια διερεύνηση των αισθητικών αναζητήσεων του μοντερνισμού, (τόσο στη φόρμα, όσο κυρίως στην αφηγηματική δομή), όπως αυτές εκφράστηκαν καινοτόμα και πολυποίκιλα στον μοντερνιστικό κινηματογράφο του Γαλλικού Νέου Κύματος της δεκαετίας του ’60, εποχή άνθησης του παγκοσμίου φήμης και εμβέλειας σπερμογόνου αυτού κύματος, πριν αρχίσει να φθίνει στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Η κινηματογραφική τάση της Nouvelle Vague, «αφορά σε ταινίες που πυροδότησε ο πόθος ενός πνεύματος αντίστασης, εξέγερσης και άρνησης στις συμβάσεις αφήγησης και εικονογραφίας του Χόλιγουντ. Οι ταινίες αυτές είναι μέρος του μοντερνιστικού κινήματος της τέχνης του 20ου αιώνα, που παρά τις πολυποίκιλες ευτυχώς αποκλίσεις του, είχε ως κοινό τόπο την επιθυμία να προκαλέσει τις επικρατούσες αντιλήψεις για την φύση κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

My doctorate dissertation entitled «The essence of form and narrative structure in the modernist cinema of the Nouvelle Vague in the 60’s: Cinema plays with itself», is a scientific research in the aesthetic quest of cinematic modernism (in form as much as in narrative structure). My research focuses in particular on the versatile aesthetic ways that the famous French New Wave (the Nouvelle Vague) differentiated and even opposed the Hollywoodian realism of verisimilitude, a narrative style of the so called “invisible writing”, as it is named by film theoreticians.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26899
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26899
ND
26899
Εναλλακτικός τίτλος
The essence of form and narrative structure in the modernist cinema of Nouvelle Vague in the 60's: Cinema plays with itself
Συγγραφέας
Τερζής, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Κομνηνού Μαρία
Πλειός Γεώργιος
Ρηγοπούλου Καλιόπη
Καραποστόλης Βασίλειος
Παραδέλλης Θεόδωρος
Μανιάτης Γεώργιος
Σωτηροπούλου Χρυσάνθη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Χολιγουντιανός ρεαλισμός αληθοφάνειας ή της αόρατης γραφής; Μοντερνισμός Γαλλικού Νέου Κύματος; Κανόνας των 30 μοιρών; Άξονας ή κανόνας των 180 μοιρών; Αναλογική αντίληψη; Ψηφιακή αντίληψη; Το σινεμά παίζει με τον εαυτό του; Ουσία της φόρμας και της αφηγηματικής δομής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
382 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)