Πολυκριτηριακές μέθοδοι λήψης αποφάσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελεί η ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων και εργαλείων για την επίλυση των προβλημάτων λήψης αποφάσεων που ανακύπτουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνεται μέθοδος επιλογής προμηθευτών και μέθοδος αξιολόγησης αγοραστών για την επιλογή παραγγελιών με στόχο την αποτελεσματική και αποδοτική αντιμετώπιση των ζητημάτων πολυπλοκότητας και αβεβαιότητας που χαρακτηρίζουν τα συγκεκριμένα προβλήματα. Όσον αφορά την επιλογή προμηθευτών, παρουσιάζεται πρωτότυπη μέθοδος αξιολόγησης δύο φάσεων. Στην πρώτη φάση της μεθόδου γίνεται η προεπιλογή των προμηθευτών μέσω εύρεσης των ικανοποιητικών λύσεων. Στη δεύτερη φάση της μεθόδου πραγματοποιείται η τελική αξιολόγηση των προμηθευτών με τη χρήση ασαφούς διαδικασίας αναλυτικής ιεράρχησης. Το πρόβλημα της αξιολόγησης αγοραστών για την επιλογή παραγγελιών αντιμετωπίζεται μέσω της ανάπτυξης πρωτότυπης κλάσης μεθόδων που επεκτείνει τη μέθοδο TOPSIS. Η κλάση μεθόδων που προτείν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this thesis is to develop appropriate methods and tools to deal with decision making problems arising in business-to-business electronic commerce. In this context, we propose MCDM methods for the problem of supplier selection and the problem of customer evaluation for order acceptance aiming to tackle effectively and efficiently issues of complexity and uncertainty which are inherent in the respective decision processes. Regarding supplier selection, we present a novel evaluation method with two stages. A satisficing technique is used in the first stage of this method for the pre-qualification of the suppliers. The final evaluation of suppliers is performed in the second stage through the use of a fuzzy AHP technique. As far as customer evaluation is concerned, we present a novel class of methods extending TOPSIS. On the one hand, the proposed class of methods tackles the issue of uncertainty of the decision maker preferences through the use of linguistic variables and ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26711
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26711
Εναλλακτικός τίτλος
Multiple criteria decision making methods for business - to - business electronic commerce
Συγγραφέας
Χαμόδρακας, Ιωάννης Σταύρος
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Μαρτάκος Δρακούλης
Μεράκος Λάζαρος
Κουτσούπιας Ηλίας
Ζησιμόπουλος Βασίλειος
Δουκίδης Γεώργιος
Γιαγλής Γεώργιος
Νικολαϊδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονικό εμπόριο; Πολυκριτηριακή λήψη αποφάσεων; Ασαφή σύνολα; Αβεβαιότητα; Σύστημα υποστήριξης αποφάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.