Ο παιδαγωγικός λόγος του Θεόδωρου Κάστανου (1886-1932) και το μονοτάξιο διδασκαλείο Καρπενησίου (1927-1929)

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι ο Παιδαγωγικός Λόγος του Θεόδωρου Κάστανου (1886-1932) και το Μονοτάξιο Διδασκαλείο Καρπενησίου, όπου τερματίζεται η θητεία του ως Διευθυντή. Ιστορικοερμηνευτικά, αλλά και με περιγραφικές τεχνικές και με θεώρηση του Κόσμου και της Αγωγής ως ενότητας των αντιθέτων (Ηράκλειτος), εστιάζει στη Βιοαγωγή ως μέρος της Βιογραφίας. Αναδεικνύει έναν Κάστανο άνθρωπο, ιδεολόγο, ρομαντικό, επαναστάτη, εθνικιστή, Κοινωνιστή και με Παρσονικούς όρους ανατροπέα, αλλά με λογισμό και με όνειρο. Εισηγείται: 1. Πιλοτικά την βαθμιαία εφαρμογή του νέου σχολείου- σχολείου εργασίας. 2. Την δωρεάν παιδεία. 3. Την οχτάχρονη φοίτηση. 4. Την γενική επιστημονική εκπαίδευση του δασκάλου στην ανώτατη βαθμίδα. 5. Τον δάσκαλο αρμόδιο για την εκπόνηση του Προγράμματος και την υλοποίηση των στόχων του, οι οποίοι απορρέουν από τις Γενικές Αρχές και Σκοπούς που θέτει η Πολιτεία. 6. Την μετεκπαίδευση των όλων δασκάλων πέραν των θεσμοθετημένων. 7. Την αναλογία ενός δασκάλου προς τριάντα μαθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this project is the work “Pedagogical Discourse” written by Theodore Kastanos (1886-1932), and the Primary School with one teacher in Karpenisi, where his service as Headmaster was completed. Interpreting historically, along with descriptive techniques and regarding the World and Education as the unity of the opposite (Heracletus), he focuses on Bioeducation as a part of Biography. He reveals these aspects of Kastanos that lead to his human, ideologist, romantic, revolutionary, nationalist , socialist and –in Parsonian terminology- subversive self, but seen through the spectrum of “thoughts and dream”. He suggests : 1. the gradual application of the new school – school of work, in a pilot programme. 2. free education 3. eight-year studies 4. the general scientific education of the teacher in the upper grade 5. the teacher being responsible for the elaboration of the Programme and the realization of its objectives, which stem from the General Principles and Objectives t ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25896
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25896
Συγγραφέας
Μπάκας, Νικόλαος Γεώργιος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπουζάκης Ιωσήφ
Βεργίδης Δημήτριος
Φωτεινός Δημήτριος
Κυπριανός Παντελεήμων
Κουστουράκης Γεράσιμος
Φωτόπουλος Αθανάσιος
Ασημάκη-Δημακοπούλου Άννη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Καστανός Θεόδωρος; Παιδαγωγικός λόγος; Βιοαγωγή; Μονοτάξιο διδασκαλείο Καρπενησίου; Κοινωνισμός; Σχολείο Εργασίας; Αγωγή; Μέσα αγωγής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
536 σ.